Eduroam unter Chrome OS/en: Unterschied zwischen den Versionen

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* Click on '''Connect'''.
 
* Click on '''Connect'''.
 
* Your device should now connect to eduroam automatically.
 
* Your device should now connect to eduroam automatically.

Version vom 14. Oktober 2020, 08:26 Uhr

Die deutsche Version finden Sie auf der Seite Eduroam unter ChromeOS

This tutorial describes how to set up the Wi-Fi eduroam on Chrome OS.

This manual was tested on Google Peppy (45.0.2454.98 (64-Bit). Other versions of Chrome OS may look different.

What needs to be done?[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Step-by-step instructions[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Install certificates[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  • Open the ServicePortal via Chrome Browser.
  • Log in with your university account.
  • Visit Benutzerverwaltung and click on Netzwerk Einstellungen.
  • Click on Neues Zertifikat erstellen.
  • Give the certificate an identifier like "Chromebook".
  • Click on Neues Zertifikat zusenden


Netzwerkzertifikat passwort generierung.PNG


  • Copy the import password.
  • Click on Netzwerkzertifikat herunterladen.
  • Click on CA-Zertifikat herunterladen.



After downloading, we need to install the certificates.
Use the main search option on Chrome OS and type:

 chrome://settings/certificates 


  • Click on import.
  • Choose the the usercertificate and install it by using the import password.
  • Install the telesec certificate.
Chrome OS 01.jpg


Connect to eduroam[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  • Open the Wi-Fi settings.
  • Choose eduroam.


Choose the following options:

Chrome OS 3.jpg


  • SSID: eduroam
  • EAP-Methode: EAP-TLS
  • Authentification 2: Automatic or none
  • CA-Serverzertifikat: Default
  • subject-match:
  • User Certificate: Choose your user certificate that we just installed
  • Identity: <Benutzername>@uni-paderborn.de



  • Click on Connect.
  • Your device should now connect to eduroam automatically.

Bei Fragen oder Problemen wenden Sie sich bitte telefonisch oder per E-Mail an uns:

Tel. IT: +49 (5251) 60-5544 Tel. Medien: +49 (5251) 60-2821 E-Mail: zim@uni-paderborn.de

Das Notebook-Café ist die Benutzerberatung des ZIM - Sie finden uns in Raum I0.401

Wir sind zu folgenden Zeiten erreichbar:


Mo-Do Fr
Vor-Ort-Support 08:30 - 16:00 08:30 - 14:00
Telefonsupport 08:30 - 16:00 08:30 - 14:00


Das ZIM:Servicecenter Medien auf H1 hat aktuell zu folgenden Zeiten geöffnet:

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