Usage scenario: Use of the evaluation workflow

ZIM HilfeWiki - das Wiki
Nutzungsszenario: Nutzung des Bewertungsworkflows/en /
Version vom 29. April 2020, 12:50 Uhr von Kschierm (Diskussion | Beiträge) (Die Seite wurde neu angelegt: „{{translated page |origin=Nutzungsszenario: Nutzung des Bewertungsworkflows |lang=en |translated title=Usage scenario: Use of the evaluation workflow }} The ev…“)

(Unterschied) ← Nächstältere Version | Bestätigte Version (Unterschied) | Aktuelle Version (Unterschied) | Nächstjüngere Version → (Unterschied)
Die deutsche Version finden Sie auf der Seite Nutzungsszenario: Nutzung des Bewertungsworkflows

The evaluation workflow enables the management of submissions that always require a second correction or the evaluation of submissions that have already been finally submitted without publishing the evaluation directly.

This article explains how you can use the valuation workflow for a step-by-step evaluation.

What needs to be done?[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  • Use valuation workflow
  • Select different modes in the Status column of the rating overview

Step-by-step instructions[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  • In the settings of an exercise you can activate the evaluation workflow with EvaluationUse Evaluation WorkflowYes.
Activate evaluation workflow


If necessary you have to activate the option "quick valuation" in the evaluation options below the table to be able to valuate the charges directly in the overview.

  • By activating it, it is possible to specify the following modes in the evaluation overview under Show all charges in the column Status:
    • Non-valuated - no valuation yet
    • In valuation - tax is corrected (for the first time)
    • Evaluation completed - 1st corrector finished
    • Is checked - useful if a 2nd corrector is required
    • Ready for release - 2nd proofreader ready
    • Released - assessment was released to the student
Evaluation workflow Status display

Bei Fragen oder Problemen wenden Sie sich bitte telefonisch oder per E-Mail an uns:

Tel. IT: +49 (5251) 60-5544 Tel. Medien: +49 (5251) 60-2821 E-Mail: zim@uni-paderborn.de

Das Notebook-Café ist die Benutzerberatung des ZIM - Sie finden uns in Raum I0.401

Wir sind zu folgenden Zeiten erreichbar:


Mo Di - Fr
Vor-Ort-Support Geschlossen Über die Feiertage geschlossen
Telefonsupport 08:30 - 13:00 Über die Feiertage geschlossen


Das ZIM:Servicecenter Medien auf H1 hat aktuell zu folgenden Zeiten geöffnet:

Mo Di - Fr
08:00 - 16:00 Über die Feiertage geschlossen


Cookies helfen uns bei der Bereitstellung des ZIM HilfeWikis. Bei der Nutzung vom ZIM HilfeWiki werden die in der Datenschutzerklärung beschriebenen Cookies gespeichert.