Set up Exchange in Apple Mail (macOS)

ZIM HilfeWiki - das Wiki
Die deutsche Version finden Sie auf der Seite Exchange einrichten in Apple Mail (macOS)

Mail is Apple's email client on macOS. You can set up your Exchange mailbox there. However, you can only use the full range of functions of your Exchange account with the Microsoft Outlook program.

What to do?[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  • Open Apple Mail
  • Add new Exchange account
  • Set up the Exchange account with the technical address <username>@ex.uni-paderborn
  • Use <username>@AD as username

Step-by-step instructions[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Initial setup[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Open Apple Mail. If you haven't used Apple Mail before or you don't have an account set up, the setup wizard will open when you start.


  • Select Microsoft Exchange
  • Then click "Continue"
  • Skip the next point in this guide and continue to 'Setting up Apple Mail


Resetup[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Open Apple Mail. If you have already set up an account, the setup wizard will not open.


  • Click "Mail" in the top left corner
  • Click "Add Account..."


Setting up Apple Mail[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]


  • Enter your name in the "Name" field
  • In the email address field, enter "<username>@ex.uni-paderborn.de>"
  • Don't forget to replace "<username>" with your personal username from your university account
  • Then click on "Login"


Info: This is the technical email address for the Exchange setup. This is not intended for sending and receiving emails. You only need this for setup.


  • Click "Configure Manually"



  • Enter the password for your university account under "Password"
  • Click "Login"



  • In the field "Username:" enter "Username@AD"
  • Don't forget to replace "username" with your personal username from your university account
  • Finally, click "Login"



  • Click 'Done
  • Apple Mail is now connected to your Exchange account


See also[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]


Bei Fragen oder Problemen wenden Sie sich bitte telefonisch oder per E-Mail an uns:

Tel. IT: +49 (5251) 60-5544 Tel. Medien: +49 (5251) 60-2821 E-Mail: zim@uni-paderborn.de

Das Notebook-Café ist die Benutzerberatung des ZIM - Sie finden uns in Raum I0.401

Wir sind zu folgenden Zeiten erreichbar:


Mo-Do Fr
Vor-Ort-Support 08:30 - 16:00 08:30 - 14:00
Telefonsupport 08:30 - 16:00 08:30 - 14:00


Das ZIM:Servicecenter Medien auf H1 hat aktuell zu folgenden Zeiten geöffnet:

Mo-Do Fr
08:00 - 16:00 08:00 - 14:30
Cookies helfen uns bei der Bereitstellung des ZIM HilfeWikis. Bei der Nutzung vom ZIM HilfeWiki werden die in der Datenschutzerklärung beschriebenen Cookies gespeichert.