Mail setup for various systems

ZIM HilfeWiki - das Wiki
Mail einrichten wenn mein System nicht aufgefuehrt ist/en /
Version vom 30. Januar 2025, 11:59 Uhr von Mariels (Diskussion | Beiträge)

(Unterschied) ← Nächstältere Version | Bestätigte Version (Unterschied) | Aktuelle Version (Unterschied) | Nächstjüngere Version → (Unterschied)
Die deutsche Version finden Sie auf der Seite Mail einrichten wenn mein System nicht aufgeführt ist

There is no tutorial for your mail client? Use these settings to add your e-mail account.
Do you have an exchange account? Please go to Setup Exchange.

Settings[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Use the following settings:

  • E-Mail Address: Your E-Mail-Address.
  • Username: Username for the Uni-Account.
  • Password: Password for the Uni-Account.
  • Type: IMAP (POP3 is not officially supported and my be discontinued any time)
  • Ingoing Mailserver: mail.uni-paderborn.de
  • SSL for ingoing e-mails: Yes / Port 993
  • Outgoing Mailserver: mail.uni-paderborn.de (SMTP)
  • SSL for outgoing e-mails: Yes / Port 465 or Port 587 (SSL/STARTTLS).



As student or employe you have the following e-mail adresses:

  • username@mail.uni-paderborn.de
  • username@campus.uni-paderborn.de
  • username@mail.upb.de
  • username@campus.upb.de


Employes have additionally the following E-Mail-Adress:

  • name.surname@uni-paderborn.de
  • name.surname@upb.de
  • Contact the ZIM for additional E-Mail-Aliases.


All aliases are available in the same mailbox. Choose one as you like for sending an receiving mails.


Description[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  • Open the settings and add a new account.
  • Choose manual setup if possible.
    • If necessary choose automatic setup and switch to manual settings after that.
  • Choose IMAP as account type.
  • Choose the settings as listed above.
  • You may need to switch to additional settings.
  • Use Authentication for outgoing mailserver.
  • Your username is the username for the Uni-Account - Not your e-mail-address.



Bei Fragen oder Problemen wenden Sie sich bitte telefonisch oder per E-Mail an uns:

Tel. IT: +49 (5251) 60-5544 Tel. Medien: +49 (5251) 60-2821 E-Mail: zim@uni-paderborn.de

Das Notebook-Café ist die Benutzerberatung des ZIM - Sie finden uns in Raum I0.401

Wir sind zu folgenden Zeiten erreichbar:

Mo Di-Do Fr
Vor-Ort-Support - 09:00 - 13:00 -
Telefonsupport 08:30 - 13:00 & 13:30 - 15:00 08:30 - 13:00


Das ZIM:Servicecenter Medien auf H1 hat aktuell zu folgenden Zeiten geöffnet:
Montag bis Freitag von 9:00 - 15:00
Wegen eines geplanten Umzugs ist das Servicecenter Medien voraussichtlich vom 24.2 bis zum 5.3. geschlossen.

Cookies helfen uns bei der Bereitstellung des ZIM HilfeWikis. Bei der Nutzung vom ZIM HilfeWiki werden die in der Datenschutzerklärung beschriebenen Cookies gespeichert.