Mail setup for various systems

ZIM HilfeWiki - das Wiki
Mail einrichten wenn mein System nicht aufgefuehrt ist/en /
Version vom 30. Januar 2025, 12:59 Uhr von Mariels (Diskussion | Beiträge)

(Unterschied) ← Nächstältere Version | Bestätigte Version (Unterschied) | Aktuelle Version (Unterschied) | Nächstjüngere Version → (Unterschied)
Die deutsche Version finden Sie auf der Seite Mail einrichten wenn mein System nicht aufgeführt ist

There is no tutorial for your mail client? Use these settings to add your e-mail account.
Do you have an exchange account? Please go to Setup Exchange.

Settings[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Use the following settings:

  • E-Mail Address: Your E-Mail-Address.
  • Username: Username for the Uni-Account.
  • Password: Password for the Uni-Account.
  • Type: IMAP (POP3 is not officially supported and my be discontinued any time)
  • Ingoing Mailserver: mail.uni-paderborn.de
  • SSL for ingoing e-mails: Yes / Port 993
  • Outgoing Mailserver: mail.uni-paderborn.de (SMTP)
  • SSL for outgoing e-mails: Yes / Port 465 or Port 587 (SSL/STARTTLS).



As student or employe you have the following e-mail adresses:

  • username@mail.uni-paderborn.de
  • username@campus.uni-paderborn.de
  • username@mail.upb.de
  • username@campus.upb.de


Employes have additionally the following E-Mail-Adress:

  • name.surname@uni-paderborn.de
  • name.surname@upb.de
  • Contact the ZIM for additional E-Mail-Aliases.


All aliases are available in the same mailbox. Choose one as you like for sending an receiving mails.


Description[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  • Open the settings and add a new account.
  • Choose manual setup if possible.
    • If necessary choose automatic setup and switch to manual settings after that.
  • Choose IMAP as account type.
  • Choose the settings as listed above.
  • You may need to switch to additional settings.
  • Use Authentication for outgoing mailserver.
  • Your username is the username for the Uni-Account - Not your e-mail-address.



Bei Fragen oder Problemen wenden Sie sich bitte telefonisch oder per E-Mail an uns:

Tel. IT: +49 (5251) 60-5544 Tel. Medien: +49 (5251) 60-2821 E-Mail: zim@uni-paderborn.de

Wir sind umgezogen. Sie finden das Notebook-Café gemeinsam mit dem Servicecenter Medien in H1.201.

Wir sind zu folgenden Zeiten erreichbar:

Mo - Do Fr
Vor-Ort-Support 08:30 - 16:00 08:30 - 14:00
Telefonsupport 08:30 - 16:00 08:30 - 14:00
Servicecenter Medien 08:00 - 16:00 08:00 - 14:30



Cookies helfen uns bei der Bereitstellung des ZIM HilfeWikis. Bei der Nutzung vom ZIM HilfeWiki werden die in der Datenschutzerklärung beschriebenen Cookies gespeichert.