Lecturer: e-mail availability (no reply message)

ZIM HilfeWiki - das Wiki
Die deutsche Version finden Sie auf der Seite Dozent: E-Mail-Erreichbarkeit (No-Reply-Mitteilung)

Lecturers can send messages (e-mails) to their participants about courses. Normally the recipients will not be able to reply, as a no-reply-address is displayed. This article will show how to change this setting so that students can reply to the email.

What needs to be done?[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  • Profile
  • Edit profile
  • Change e-mail settings

Profile settings[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  • After you have logged in, go to the small arrow next to your name and profile picture in the upper right corner and then to "Profile".
  • Then go to "Edit profile".
  • After that you will reach your profile settings. Under "Show email address" you can now select your settings regarding your sender address:
"Email address visible only to privileged people": e.g. teachers, managers, administrators will always see your email address.
"Yes, visible to all": Everyone can see your email address.
"Show email address to students": Only your students can see your email address.


Select profile
Edit profile
Change settings


With this setting, participants will see your instructor's e-mail address and can reply

.



Bei Fragen oder Problemen wenden Sie sich bitte telefonisch oder per E-Mail an uns:

Tel. IT: +49 (5251) 60-5544 Tel. Medien: +49 (5251) 60-2821 E-Mail: zim@uni-paderborn.de

Das Notebook-Café ist die Benutzerberatung des ZIM - Sie finden uns in Raum I0.401

Wir sind zu folgenden Zeiten erreichbar:


Mo-Do Fr
Vor-Ort-Support 08:30 - 16:00 08:30 - 14:00
Telefonsupport 08:30 - 16:00 08:30 - 14:00


Das ZIM:Servicecenter Medien auf H1 hat aktuell zu folgenden Zeiten geöffnet:

Mo-Do Fr
08:00 - 16:00 08:00 - 14:30
Cookies helfen uns bei der Bereitstellung des ZIM HilfeWikis. Bei der Nutzung vom ZIM HilfeWiki werden die in der Datenschutzerklärung beschriebenen Cookies gespeichert.